Tuesday, February 11, 2014

Kami Histeria

Assalamualaikum

Baru ni saya ada tengok cita Kami Histeria lakonan Diana Danielle, Sara Ali, Nad Zainal, Mila, Umie Omar Izzue Islam, Afdlin Shauki, dan penampilan dan penyebab saya nak nak tonton cita ni is Fazura.

Nak kata saya ni peminat Fazura tak laa sangat. Cuma beliau ni seorang pelakon yang bagus pada pandangan saya. da laa cantik, muka dia flawless, nampak sopan jew. Paling penting beliau ni pelakon yang pandai mencari pendapatan yang kukuh untuk masa depan beliau. Beliau memiliki sebuah butik. Awesome taw orang yang pandai dan berjaya dalam bisnes ni.

Okay back to topik. Cita Kami Histeria ni memang satu cita yang sangat remaja and seronok untuk ditonton. Bergenre kan komedi seram, cita ni memang deserve 5 stars. Everything almost perfect, dari segi jalan cita, wardrobe pelakon, and semua laa. Cita ni merupakan sebuah filem yang sama produksi dengan cita Istanbul Aku Datang, Gol & Gincu.

Honestly before tengok cita ni, tak taw pun dia datang dari same production. I think this production pandai tarik penonton terutama teens. Mana taknya, cara dorang present pelakon in every scene, dialogue dia, sangat fresh.

Saya tak nak dedahkan plot cita ni sangat. You guys kena tengok sendiri. To me, this is one of the best movies that I have ever watched. Memang da tak control gelak time tengok hari tu. janji saya dapat gelak puas-puas. Ada gak part yang saya gelak sampai tepuk tangan. Saya ada tabiat gelak camtu. Lepas tepuk baru ingat saya tengok dekat cinema and not in my home. Huu. Malu a bit. Tapi tak pe, benda da lepas and tempat gelap kan. Bukan orang boleh detect siapa yang tepuk tangan. Haha.

Dalam cita ni kan Fazura memegang watak Cik Lang. Cik Lang ni berloghat utaqa. Lawak bila Fazura cakap utaqa. One of her dialogue, Awat mai sini dak habaq awai-awai. Expression dia and bunyi kekok berloghat utaqa tu yang lawak. Ditambah Cik Lang yang merupakan langsuir yang berloghat utaqa. Ada ka?? haha. Apa kena mengena langsuir ni dengan band Histeria, watak Izzue Islam dan Afdlin Shauki, you guys kena find out sendiri. 

OST dalam cita ni pun best. Ada lagu yang pelakon-pelakon sendiri yang nyanyi. Tak sangka Diana Danielle and Sara Ali can sing. Woot woot. Part yang saya boleh hafal cuma kami histeria, kami histeria jew. Hee.

Untuk post ni I would like to thanks to my lil sis sebab belanja tengok wayang and popcorn. Buruk sungguh adik yang treat kakak kan. Haha. Pasni nak elak adik belanja, nak suroh orang lain belanja, pakwe ke, bespren ke. Hehe. Niat, buruk sungguh.

Itu jew. Selamat menonton. And share laa you guys da tengok cita apa yang best. Peace yaw!

Bukan kaki wayang cita pasal wayang,
Noiechan.

The poster of Kami Histeria.

Me and my dates masa tengok Kami Histeria.




No comments:

Post a Comment